Welkom bij Smart2Scool!

 

Wij zijn blij uw zoon of dochter op CSW te mogen verwelkomen. Op deze website treft u de informatie aan die u nodig heeft om u en uw kind goed voor te bereiden op het gebruik van de iPad.

CSW zet al een aantal jaar de iPad in als leermiddel. Bewezen is dat de iPad zeer geschikt is om op eigentijds onderwijs digitaal te ondersteunen. Daarmee sluiten we aan bij de wereld van nu. Een wereld waarin ICT meer en meer geïntegreerd wordt in ons dagelijks leven en waar wij allemaal goed mee om moeten kunnen gaan. De iPad wordt op alle afdelingen van CSW minimaal de eerste drie leerjaren gebruikt. Na deze drie jaar kan er gekozen worden om met deze iPad te blijven werken of een nieuwe iPad, of een eigen device (laptop/Chromebook) aan te schaffen dat (beter) aansluit bij de mogelijke vervolgopleiding.

Schermtijd
Schermtijd is een functie in iOS 13 waarmee u kunt bijhouden hoeveel tijd u en uw kinderen besteden aan apps, websites en dergelijken. Zo kunt u bewustere keuzes maken over hoe u uw apparaten gebruikt en desgewenst limieten instellen.

Zuludesk
De ZuluDesk Parent app/webtool is naast schermtijd speciaal ontworpen voor ouders. Wanneer uw zoon of dochter huiswerk maakt op een iPad, kan het gebeuren dat hij of zij wordt afgeleid door sociale media, berichten of spelletjes. Met ZuluDesk Parent heeft u de mogelijkheid om een aantal zaken op de iPad te reguleren. Bijvoorbeeld de iPad in een bepaalde app "vast te zetten" en/of de notificaties op "uit" te zetten. Veel minder afleiding dus!
Voor informatie over hoe u ZuluDesk Parent inzet, kunt u terecht bij de ICT afdeling van het CSW. 

Elke leerling een iPad: hoe werkt het?
Voor een optimale ondersteuning van het onderwijsproces beheert CSW de iPads van de leerlingen in onze MDM (mobile device management) omgeving. Via dit MDM  worden op de iPads van de leerlingen onder andere profielen voor de wifi netwerken en Zuludesk voor ouders en docenten ingesteld, maar ook apps (voor)geïnstalleerd. Daarnaast kunnen wij via dit MDM sneller en beter ondersteuning bieden bij eventuele problemen met de iPad.

Een voorwaarde om dit te kunnen doen is dat de iPads voorzien zijn van een zogenaamd DEP profiel van Apple. (DEP=Device Enrollment Program). DEP wordt alleen geïnstalleerd op iPads die geleverd worden door en aan organisaties die daarvoor toestemming hebben gekregen van Apple.

Particuliere consumenten kunnen GEEN iPad met "DEP" aanschaffen. Dit is ook de reden dat wij NIET toestaan dat leerlingen (in de onderbouw) een zelf aangeschafte iPad meenemen naar school.

De aanschaf van de iPad dient te verlopen via een Apple Authorised Reseller en CSW maakt hiervoor gebruik van de diensten van Smart2Scool.

Om de aanschaf van een iPad (voorzien van DEP) zo aantrekkelijk en concurrerend mogelijk te maken zetten wij de gerealiseerde inkoopkortingen op de iPad, verzekering en hoes volledig in voor het verlagen van de aanschafprijs. Op deze manier kunnen wij u een scherpe prijs aanbieden. 

Wij zijn als school van mening dat de kosten voor de iPad geen drempel mogen vormen om voor CSW te kiezen. Mochten de kosten een probleem zijn, dan kunt u contact opnemen met de afdelingsleider van uw kind. 

Na het bestellen van de iPad zult u een bevestiging ontvangen van Smart2Scool. Bijgaand krijgt u een MijnSmart2Scool-account waarin u al uw incasso- en betalingsgegevens kunt terugvinden. De iPad zal na het bevestigen van de bestelling in ongeveer één week tijd bij u thuis worden afgeleverd.


De Smart2Scool serviceverzekering
Tijdens het gebruik en vervoer van de iPad zit een ongeluk in een klein hoekje. Door intensief gebruik tijdens de lessen en het vervoer in de tas, kan er natuurlijk schade ontstaan aan de iPad. Om te voorkomen dat u met de kosten van de reparatie blijft zitten biedt Smart2scool een service verzekering aan. Tijdens het reparatieproces zal uw zoon/dochter gebruik kunnen maken van een leen iPad van school. De iPad zal door CSW worden verstuurd naar de reparateur. 

Mocht u geen verzekering hebben afgesloten, maar toch gebruik willen maken van de reparatieservice? Dat kan. U dient alleen zelf zorg te dragen voor een vervangend device tijdens deze periode. 

De voorwaarden voor de Smart2Scool verzekering vindt u onder aan de pagina.

Apple ID instructie

Om te kunnen werken op de iPad is een Apple ID nodig. Dit account moet voor het schooljaar thuis worden aangemaakt via http://appleid.apple.com. Dit account is nodig bij de opstartweek voor het installeren van de schoolapps. Let op dat u aangeeft dat uw zoon/dochter ouder is dan 13 jaar. Het is anders niet mogelijk om een Apple ID aan te maken.



Voor meer informatie over de iPad in het onderwijs klikt u hier  
Indien u nog vragen heeft kunt u een e-mail sturen aan
iPad@cswalcheren.nl

 


De voorwaarden van de gebruikersovereenkomst en de verzekeringsvoorwaarden vindt u hier:

De voorwaarden bij de gebruikersovereenkomst leest u hier.
De voorwaarden van de Smart2scool serviceverzekering leest u hier

 




 

Hoe werkt het

  1. Kies uw apparaat

  2. Vul uw gegevens in

  3. Lees de overeenkomst door

  4. Zet uw digitale handtekening

  5. Lees de incassomachtiging door

  6. Zet uw digitale handtekening

  7. Na goedkeuring ontvangt u een bevestiging